Listing 1 - 10 of 37 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
Pragmatics --- United States --- Mexico --- Interpersonal relations. --- Politeness (Linguistics) --- Speech acts (Linguistics) --- Discoursanalyse --- Discourse analysis. --- Etiquette (linguïstiek) --- Hoffelijkheid (linguïstiek) --- Interpersoonlijke relaties --- Speech acts --- Verenigde staten --- Verenigde Staten --- Speech acts (Linguistics). --- Discoursanalyse. --- Interpersoonlijke relaties. --- Speech acts. --- Mexico. --- Verenigde staten. --- Verenigde Staten. --- Interpersonal relations --- Courtesy (Linguistics) --- Linguistics --- Human relations --- Interpersonal relationships --- Personal relations --- Relations, Interpersonal --- Relationships, Interpersonal --- Social behavior --- Social psychology --- Object relations (Psychoanalysis) --- Illocutionary acts (Linguistics) --- Speech act theory (Linguistics) --- Speech events (Linguistics) --- Language and languages --- Speech --- Philosophy --- United States of America
Choose an application
Inleiding en toepasselijke wetgeving 1. Personeel toepassingsgebied 2. Duur van de vakantie 3. Tijdstip waarop vakantie wordt genomen 4. Vakantiegeld 5. Recht op vakantie voor jonge en oude werknemers 6. In hoeverre kan men afwijken van de reglementering van jaarlijkse vakantie. Van openbare orde of niet? 8. Toepassing van de wetten betreffende de jaarlijkse vakantie in een context van internationale twerkstelling
vakantieregeling --- sociaal recht --- Social law. Labour law --- Belgium --- Sociale wetgeving --- Arbeidsreglementering --- Vakantie --- Vakantiewetgeving --- 331.32 --- 351.83 --- 131 Arbeidsrecht --- arbeidsrecht --- 658.3 --- 658.3 Personnel. Human factor. Human relations (Staff relations. Personal or interpersonal relations). Working atmosphere --- Personnel. Human factor. Human relations (Staff relations. Personal or interpersonal relations). Working atmosphere --- 351.83 Arbeidsrecht. Arbeidswetgeving --- Arbeidsrecht. Arbeidswetgeving --- 331.32 Vrije tijd. Vakantie. Verlof --- Vrije tijd. Vakantie. Verlof --- droit du travail --- Vakantiewetgeving.
Choose an application
Een goed vrijwilligersbeleid van organisaties kan er voor zorgen dat de organisatie aantrekkelijk is en blijft voor vrijwilligers, en dat zij hun werk goed doen en er plezier blijven in houden. Dit boek is hiervoor een handleiding met een combinatie van theorie en ervaringskennis.
non-profitsector --- Personnel management --- vrijwilligerswerk --- Organization theory --- Sociology of social care --- vrijwilligers --- personeelsmanagement --- HRM (human resource management) --- 658.31 --- 331.108 --- 318.6 --- 321.4 --- Vrijwilligerswerk (vrijwilligersmanagement) --- 06.013 --- Begeleiding --- Beleid --- Management --- Organisatie --- Vrijwilligerswerk --- 331.108 Personeelsorganisatie. Human Resources --- Personeelsorganisatie. Human Resources --- 658.31 Relations between employers and employees. Industrial relations (labour relations) --- Relations between employers and employees. Industrial relations (labour relations) --- Overige groepen in het arbeidsproces --- Opleiding en beroep
Choose an application
Deze studie omvat een empirisch onderzoek naar de in 1975 ingestelde Werkgroep Alimentatienormen. Dit overleg verricht pionierswerk op het gebied van rechterlijke samenwerking en houdt zich nu ruim dertig jaar bezig met het bevorderen van een uniforme alimentatiehoogte in Nederland. Terwijl in het juridische debat over rechterlijke samenwerking vooral de principiële aspecten aan bod komen, geeft dit boek een empirische evaluatie van de prestaties van rechters als regelgevers op het terrein van alimentatie. Deze studie werd verricht in het kader van het facultaire onderzoeksprogramma Geschillen
Alimony --- Divorce --- Divorce mediation --- Matrimonial actions --- Support (Domestic relations) --- Law and legislation
Choose an application
Men kan in verband met het publiek maken van informatie over scholen verschillende maatschappelijke visies en tendensen herkennen die het onderwijs- en schoolbeleid overstijgen. Opinies en overtuigingen over subjectieve keuzevrijheid en de plaats van 'objectieve' kennis daarin, de digitalisering van de kennissamenleving... voeden het debat. De maatschappelijke trend tot grotere transparantie, beter bestuur, het recht op informatie... vindt een juridische vertaling in de wetgeving over openbaarheid van bestuur.
School management --- Flanders --- Education --- Belgium --- Handbooks, manuals, etc. --- Information resources --- onderwijs --- 720 Onderwijs --- Onderwijs 37 --- Informatie 002 --- 450.2 --- openbaar bestuur --- communicatie --- onderwijsbeleid --- 090851.jpg --- Public relations ; scholen ; Nederland --- Public relations ; scholen ; Vlaanderen --- onderwijs - politiek, wetgeving en organisatie --- Public relations --- Nederland --- Vlaanderen --- Onderwijs --- Vietnam --- Zuid-Afrika --- Kust --- Opvoeding --- Pedagogiek --- Statistische gegevens --- Sport --- Emigratie --- Literatuur
Choose an application
Het opstellen van communicatieplannen behoort tot het vaste takenpakket van communicatieprofessionals. Ook studenten communicatie krijgen vaak de opdracht om zo'n plan te maken. Het geeft vorm en inhoud aan de communicatie rondom een project, product of organisatie. Het communicatieplan bevat een duidelijke systematiek die doelen, doelgroepen en middelen met elkaar verbindt. Het kent ook een analyse en een strategie die aangeeft welke aanpak de voorkeur verdient. Daarnaast moeten opdrachtgevers, uitvoerders en andere betrokkenen uit dit plan kunnen opmaken wie wat wanneer gaat doen en hoeveel het gaat kosten.Het boek gaat uit van het Centraal Schema Communicatieplanning. Op basis van dit schema wordt met behulp van veel praktijkvoorbeelden, kaderteksten, cases, oefeningen en hulpvragen stap voor stap duidelijk gemaakt hoe je een communicatieplan opstelt
Communicatie in organisaties. --- Communicatie. --- Communicatieplan. --- Communicatieplanning in organisaties. --- Communicatie --- Zakelijke communicatie. --- Organisaties. --- communicatiemanagement --- Advertising. Public relations --- Organization theory --- bedrijfscommunicatie --- Mass communications --- 366.42 --- communicatieplannen --- communicatie --- 65.012.45 --- Ondernemingen : communicatie --- Organisatieleer --- Massacommunicatie --- Reclame. Public relations --- Communicatieplannen --- Communicatiestrategieën --- Praktijk --- Beleid --- 005.57 --- Communicatieplan --- Communicatiestrategie --- Analyse --- Evaluatie
Choose an application
Wat verwachten we op communicatief gebied van iemand die afgestudeerd is in een economische studierichting? Volgens de domeincompetenties van de diverse economische studies moet een student goed kunnen samenwerken, overtuigend kunnen presenteren, doelgericht kunnen schrijven en goed kunnen adviseren en beleidsplannen opstellen. Communicatie in het bedrijfsleven koppelt deze domeincompetenties aan de beroepspraktijk. Deel 1 bevat vijftien praktijkhoofdstukken waarin steeds een bestaand bedrijf centraal staat. Aan de hand van realistische situaties oefent en ontwikkelt de student zijn communicatieve competenties. Elk hoofdstuk sluit af met een geïntegreerde casus. Met behulp van verwijzingen in het praktijkdeel vindt de student in deel 2 de bijbehorende theorie over de diverse communicatieve aspecten van het bedrijfsleven. Op de bijgevoegde cd-rom zijn per hoofdstuk extra achtergrondmateriaal, opdrachtuitwerkingen en beoordelingslijsten opgenomen. Communicatie in het bedrijfsleven is geschreven voor studenten in het hoger onderwijs in economische studies als commerciële economie, bedrijfseconomie en management, economie en recht.
verkoop --- onderhandelen --- handelscorrespondentie --- bedrijfscommunicatie --- ondernemingsplan --- Mass communications --- gesprekstechnieken --- Business policy --- 659 --- 659.2 --- 005.57 --- 366.44 --- bedrijven --- communicatie --- Publicity. Information work. Public relations --- Information work. Advisory and consultancy services --- Projectmanagement --- Contains audio-visual material --- 659.2 Information work. Advisory and consultancy services --- 659 Publicity. Information work. Public relations --- communicatievaardigheden --- Bedrijfsbeleid --- Massacommunicatie --- Communicatie --- Ondernemingen
Choose an application
Broodjeaapverhalen, complottheorieën en verhalen over angstaanjagende ziekten verbreiden zich moeiteloos. Maar mensen met echt belangrijke boodschappen - zoals docenten, politici en journalisten - moeten soms de grootste moeite doen om hun ideeën aan de man te brengen. Waarom floreren sommige ideeën van meet af aan, terwijl andere razendsnel ter ziele gaan? Hoe verbeter je de kansen van waardevolle ideeën? En wat is de kracht van reclameslogans als "Douwe Egberts koffie, lekkere koffie" en "Heerlijk, Helder, Heineken"? De auteurs geven de kenmerken van ideeën met kleefkracht en leggen ze uit hoe je hun plakfactor kunt versterken. Deze onmisbare gids laat zien dat "sticky" ideeën hun kracht ontlenen aan 6 belangrijke eigenschappen. Dit boek betekent een ingrijpende verandering in de manier waarop je ideeën overbrengt. De plakfactor is provocerend, onthullend en vaak verrassend grappig. Je krijgt de cruciale principes van succesvolle ideeën voorgeschoteld, plus aanwijzingen hoe je met deze regels je eigen boodschap meer kleefkracht kunt geven. En het geeft heel veel aanstekelijke voorbeelden van hoe het moet... én hoe het niet moet
Marketing. --- Merken. --- Marketing --- Advertising. Public relations --- Social psychology --- merken --- marketingcommunicatie --- consumentenmarketing --- 658.8 --- 659.1 --- 659.1 Publicity. Advertising --- Publicity. Advertising --- 658.8 Marketing. Sales. Selling. Distribution --- Marketing. Sales. Selling. Distribution --- Reclame --- Sociale psychologie --- Toegepaste marketing --- 159.922 --- 695 Communicatie --- Créativité Creativiteit --- Message Boodschap --- 005.57 --- communicatietheorie --- creativiteit --- effectiviteit --- communicatie --- 301.151 --- 659 --- Reclame. Public relations --- Communicatie --- Psychologie --- Communicatiepsychologie --- Massacommunicatie --- Management --- Man --- Volwassene --- Financiewezen
Choose an application
Uiterlijk is een belangrijk non-verbaal communicatiemiddel. Hoe zorgt u ervoor dat uw persoonlijk imago klopt met het imago van uw beroep en bedrijf?
Etiquette. --- Zakenleven. --- spreken --- Dutch language --- imago --- persoonlijkheidsleer --- Mass communications --- #KVHA:Zakelijke communicatie; Nederlands --- #KVHA:Non-verbale communicatie; Nederlands --- non-verbale communicatie --- zakelijke communicatie --- etiquette --- 091 --- Leesvaardigheid --- Nederlands 843 --- Persoonlijkheid --- Schrijfvaardigheid --- Stijl --- Uiterlijk --- public relations --- Communicatie --- Non-verbale communicatie --- Communicatieve vaardigheden
Choose an application
Master Marketeer Guillaume Van der Stighelen ontsluiert de mechanismen achter heldenverering, en legt uit hoe je die mechanismen in je voordeel kunt gebruiken. Hij illustreert kleurrijk hoe CEO's, marketingmensen en reclamemakers het verhaal van hun merk op zo'n manier kunnen verspreiden dat het tot het collectieve geheugen gaat behoren. En het kan je helpen om je eigen persoonlijk verhaal in een gunstig daglicht te stellen.
Merken. --- Reclame. --- reclame --- marketingcommunicatie --- adverteren --- Advertising. Public relations --- merken --- Advertising --- Reclame. Public relations --- Marketing Marketing --- 659.1 --- 659.1.01 --- Merken ; merkwaarde ; merk en ontwerp --- Reclame ; handboeken ; theorie ; praktijk --- Reclame ; opvattingen ; misvattingen ; technieken --- Reclamebureaus ; België --- Van der Stighelen, Guillaume --- 369.1 --- 658.8 --- 659 --- 369.4 --- Duval Guillaume --- merkenbinding --- reclameboodschappen --- reclamebureaus --- 659 Publicity. Information work. Public relations --- Publicity. Information work. Public relations --- 658.8 Marketing. Sales. Selling. Distribution --- Marketing. Sales. Selling. Distribution --- Publiciteit. Reclame --- Reclamemethoden en -methodieken --- bedrijfseconomie, reclame, algemeen --- Publiciteit, reclame, adverteren --- departement Handelswetenschappen en Bedrijfskunde 11 --- marketing-communicatie-strategie --- 658.81.5 --- 007 communicatie --- 658.8 marketing --- communicatie --- marketing --- Reclame. Advertising. Merchandising --- Merken --- Positionering --- Merkstrategieën --- Reclame --- Creativiteit --- Branding --- advertising --- Merk --- Merkstrategie --- Musiceren --- 766.31.01 --- Grafische industrie en ontwerp ; beeld ; reclame ; theorie, filosofie, esthetica
Listing 1 - 10 of 37 | << page >> |
Sort by
|